فىقھۇل مۇيەسسەر: پىخسىقلىق قىلىپ زاكات بەرمىگەن كىشىنىڭ ھۆكمى



پىخسىقلىق قىلىپ زاكات بەرمىگەن كىشىنىڭ ھۆكمى

«فىقھۇل مۇيەسسەر» دىن «فۇرقان دەئۋەت مەركىزى» تەرجىمە قىلىپ تارقاتتى

زاكاتنىڭ پەرز ئىكەنلىكىگە ئىمان ئېيتقان، ئەمما پىخسىقلىق قىلىپ زاكات بەرمىگەن كىشى زاكات بەرمىگەنلىكى ئۈچۈن گۇناھكار بولىدۇ. ئۇنىڭ پىخسىقلىق سەۋەبلىك زاكات بەرمەسلىكى ئۇنى دىندىن چىقارمايدۇ. زاكات دىننىڭ پەرزلىرىدىن بىر پەرز بولغانلىقتىن، بۇ پەرزنى تەرك ئەتكەن كىشى ئۇنى تەرك ئەتكەنلىكى ئۈچۈنلا كاپىر بولۇپ كەتمەيدۇ.چۈنكى، زاكات بەرمىگەن كىشىنىڭ گۇناھى توغرىسىدا كەلگەن ئۇزۇن بىر ھەدىستە پەيغەمبەر سەللەللاھۇ ئەلەيھى ۋەسسەللەم مۇنداق دېگەن:«ئالتۇن ۋە كۆمۈشلىرىنىڭ زاكىتىنى بەرمىگەن كىشى زاكات بەرمىگەنلىكى سەۋەبلىك دوزاخ ئوتىغا تاشلىنىپ جازالىنىدۇ. ئاندىن، يا جەننەتكە ياكى دوزاخقا بارىدىغان يولىنى كۆرىدۇ.»(مۇسلىم 978) ئەگەر (بېخىللىق قىلىپ زاكات بەرمىگەن كىشى) كاپىر بولغان بولسا، قىيامەت كۈنى جەننەتكە بارىدىغان يولنى كۆرمىگەن بولاتتى. بۇنداق كىشىگە (شەرئىي مەھكىمە تەرىپىدىن) يېنىك جازا بېرىلىدۇ ۋە زاكات زورلۇق بىلەن ئېلىنىدۇ. ئەگەر، ئۇ مېلىنى بەرمەشلىك ئۈچۈن ئۇرۇشسا، ئۇنىڭ بىلەن ئۇرۇش قىلىنىدۇ. تاكى، ئاللاھ سۇبھانەھۇ ۋەتائالانىڭ بۇيرۇقىغا بۇيۇن ئېگىپ زاكىتىنى بەرگەنگە قەدەر. چۈنكى، ئاللاھ سۇبھانەھۇ ۋەتائالا مۇنداق دېگەن:
«ئەگەر (ئۇلار) تەۋبە قىلىپ ناماز ئوقۇسا ۋە زاكات بەرسە، ئۇلارنى قويۇپ بېرىڭلار.»(سۈرە تەۋبە، 5-ئايەت)
پەيغەمبەر سەللەللاھۇ ئەلەيھى ۋەسسەللەم مۇنداق دېگەن:«مەن كىشىلەر تاكى ئاللاھتىن باشقا ئىلاھ يوق، مۇھەممەد (سەللەللاھۇ ئەلەيھى ۋەسسەللەم) ئاللاھنىڭ ئەلچىسى دېگەنگە، نامازنى كامىل ئوقۇغانغا، زاكاتنى بەرگەنگە قەدەر ئۇلار بىلەن ئۇرۇش قىلىشقا بۇيرۇلدۇم. ئەگەر، ئۇلار بۇلارنى ئورۇندىسا ـــ ئىسلامنىڭ ھەققى بۇنىڭدىن مۇستەسناـــ مەندىن قېنى ھەم مېلىنى قوغداق قالىدۇ. (قالغان) ھېسابى ئاللاھقا قالىدۇ.»(بۇخارى 2946؛ مۇسلىم 21)
ئەبۇ بەكرى سىددىقنىڭ مۇنۇ گېپىمۇ يۇقارقى سۆزىمىزگە دەلىلدۇر:«ئەينى چاغدا رەسۇلۇللاھقا بەرگەن بىر ئوغلاقنى بەرمەيدىغان بولسا، (ئۇلاردىن زاكاتنى) ئېلىش ئۈچۈن ئۇلار بىلەن ئۇرۇشىمەن.»(بۇخارى 1400؛ مۇسلىم 20) باشقا ئۈچ خەلىپە ۋە ساھابە كراملارمۇ بۇ ھەقتە ئەبۇ بەكرى رەزىيەللاھۇ ئەنھۇ بىلەن ئوخشاش قاراشتا بولغان. بۇ سەۋەبلىك، ساھابىلەر زاكات بەرمىگۈچىگە قارشى ئۇرۇش ئېچلىدىغانلىقى توغرىسىدا ئىجمائ (بىردەك پىكىر) گە كەلگەن. بېخىللىق قىلىپ زاكات بەرمىگەن كىشىمۇ ئۇرۇش ئېچىلىدىغان كىشىلەر دائىرىسىگە كىرىدۇ.

Yorumlar

قىززىق تېما

21. كەئب ئىبنى مالىك رەزىياللاھۇ ئەنھۇدىن رىۋايەت قىلىنغان تەۋبە توغرىسىدىكى ئۇزۇن ھەدىس

قۇرئان ئوقۇشنىڭ پەزىلىتى

تەشەھھۇدتا بارماق مىدىرىتىش توغرىسىدىكى ھەدىسلەر